måndag, februari 16, 2009

53. Längre bort från verkligheten.

Jag faller bara längre och längre ifrån verkligheten. Längre ifrån livet. Vart tar orken och kraften vägen?

Är på permission. Skulle åkt tillbaka i morse, men vågar inte. Jag orkar inte bli utskälld av personalen. Fast inners inne vet jag att det är där jag bör vara nu när jag mår såhär. Ska försöka ta mej in dit snart. Vet att personalen kommer bli sur och arg. Men hur mycket tror dem att man ska klara av? Man är ju inte direkt Stålmannen när man är extremt instabil och deprimerad. Men, men...

Hoppas, hoppas att K-S jobbar inatt! Hoppas hoppas!! I så fall kan jag sitta och prata med honom, och det får mej att må otroligt mycket bättre! Han har hjälpt mej många gånger, och jag känner att jag verkligen skulle "behöva" honom ikväll. Vi funkar bra ihop. Han tar sej tid, lyssnar, förstår, kommer med tips, pratar även om sej själv (vilket jag upplever som väldigt positivt)... Hoppas jag får träffa honom ikväll!

För övrigt är det väldigt svart. Ser ingen framtid. Den lilla ork jag har/hade går åt till att ta andetagen jag behöver för att leva för stunden. Blir så ledsen på mej själv att jag mår såhär! Vad gör jag för fel???? Varför?

Ledsen.

Etiketter: , , , , , , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej,
jag har samma "problem" på många fronter som dig. Vi har samma diagnos osv. . .

du kommer klara dig. jag tror att du är tillräckligt stark någonstans. Jag förstår precis hur du känner och jag har funnit lite "tröst" i att läsa allt det du skriver.
Vi med borderline brukar vara superduktiga på att veta hur man ska behandla andra människor för att få de att må bättre... du måste någonstans finna det och behandla dig själv så. Det är jävligt svårt- jag kan det inte heller ännu--- men lev-för du ska leva-och människor i din omgivning behöver dig garanterat. . . Men främst av allt- behövs du! ! !
dessutom har vi med borderline ett inre kaos Men som kn bli något väldigt starkt och produktivt om vi lyckas organisera det så ! personligheten har vi alltid. och tack vare den är vi inte lite TRÅKIGA som alla andra!
en stor kram från Erika

1:52 em  
Anonymous Anonym said...

Att ha borderline àr som att fòrsta mer àn andra.
det àr de andra som manga ganger inte ser och forstar oss..
om detta ar fel fran var sida eller de andra kan man ju disskutera. . .

Du ar en intelligent tjej !
ENDAST DU KAN ANDRA ALLTi din vàrld

10:04 fm  

Skicka en kommentar

<< Home