onsdag, januari 21, 2009

52. Han håller mej vid liv.

21 Januari 2009

Hur länge orkar jag hålla det hemligt? Men avslöjar jag något för personalen vet jag precis vad som händer, och det vill jag INTE vara med om!

Ljuset i mörkret är i alla fall X. Han är underbar! Jag förstår inte att någon vill bry sej om en sån som mej. Men jag är så glad att han står vid min sida. Det är han som håller mej vid liv. Ordagrant!

Inombords gråter jag. Men inga tårar kommer. Bara smärta och ångest. Vill skrika, vill slå, vill riva ner allt, vill få ur mej alla jobbiga känslor. Men jag måste kämpa för att hålla igen. Jag får inte tappa kontrollen, för annars är risken stor att de kommer att bälta mej då, och då får jag bara ännu mer panik!
Jag måste svälja det jobbiga och försöka stå emot. Men inombord bara växer och växer det... Mer och mer...

Etiketter: , , , , , , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

usch.. vad ska jag säga? bra att du har en fin människa i ditt liv iallafall :) många kramar!

9:42 fm  
Anonymous Anonym said...

hej jag måste säga att din blogg är underbar! jag har också diagnosen borderline så... jag vet hur det är

3:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home