lördag, januari 03, 2009

49. Skit-Nyår!

3 Januari 2009

Nyårsafton, även den bakom låsta dörrar. Inget firade, ingenting. Jag tycker inte att det är nåt att fira. Ska det bli ännu ett helvetes år? De 5 senaste åren har jag försökt tänka att det ska bli ett nytt, bättre år. Men nu har jag inte ens kraften att hoppas. Ingen idé, det har ju bara gått utför varenda år.

Är hemma på lite permission idag. Skönt att slippa kaoset på avdelningen. Är så less på alla överfalls-larm, alla bältningar, allt skrik mm... Det ger så mycket smärtsamma minnen.

Igår kväll/natt fick jag en riktigt stor ångest-attack, förmodligen utlöst av massa hemska minnen. Minnen från äcklet som tar på mej, som gör mej smutsig. Hans smutsiga händer...
Mitt i attacken visste jag inte var jag var, visste ingenting, hade bara hysterisk ångest. Personal och med-patient fick bända bort mina händer från mej själv, och hålla i mitt huvud, har de berättat nu i efterhand. Tack vare bra och snabbt agerande från dem så gick det att häva innan det gick för långt.

Nu ska personalen ta bort det enda positiva jag har! Det som ger mej den lilla glädje jag känner. Jag blir så ledsen!!! När jag väl med hjälp lyckats ordna nåt som är bra för mej, så ska de sabortera det! VARFÖR????

Etiketter: , , , , , , , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

åh du är tillbaka. var orolig, är det fortfarande. tänkte skriva hoppas att du mår bra men det vet jag ju att du inte gör.. önskar att jag kunde hjälpa dig på något sätt. önskar att jag kunde säga nåt fint som fick dig att må bättre.. :( många kramar!

9:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home