måndag, april 14, 2008

39.Stygnen äntligen bort-tagna.

14 April 2008.

Är trött som bara den! Har varit på ECT idag. Och jag blir alltid så trött efter narkosen, men det är väl rätt vanligt. Idag var det lite jobbigt att sövas; det var inte den vanliga narkosläkaren, han som jag känner mej trygg med. När han, som jag vet vem det är, söver mej så är jag lugn, då får jag inte den här paniken. Men idag blev jag lite panikslagen, det är ju en himla kontrollförlust att sövas. Det gör mycket om det är någon man känner sej trygg med. Så jag hoppas att det är han, som jag känner mej trygg med, nästa gång.

Min läkare kom ner dit oxå. Han kom för att han skulle ta bort resten av stygnen i armen. Skönt att bli av med dem!

Har lite ont i magen inför imorgon. Alltid lite oroligt när jag ska åka buss, gå på terapi och sedan gå på gruppterapi och slutligen åka bussen hem. Men nu känns det lite extra jobbigt. Det är mycket på en gång. Kanske lite väl mycket...? Får se hur mycket av det som jag pallar.

De senaste dagarna har det blivit rätt mycket ångestdämpande och lugnande medicin. Inte så bra, men ändå bra att jag har dem att ta till när det blir övermäktigt och för jobbigt. Fick en ny liten påse med Temesta av min läkare idag - hygglo! Jag behöver dem verkligen! Jag vet att de tyvärr är beroendeframkallande, men det känns bättre att ta en tablett och kunna lugna ner sej lite än att skära sönder hela sej själv. Vet att pillrena bara är tillfällig hjälp, konstgjord andning. Men vad gör man?

Etiketter: , , , , , , , , ,