lördag, april 05, 2008

38.Inlagd, igen!

själ5 April 2008.

Det känns som att jag inte får luft. Jag kvävs långsamt. Varför? Håller jag på att falla tillbaka i det dystra mörkret? Varför kan jag inte vara glad inombords? När jag väl hittat nåt jag tycker om att göra så tilläts jag inte att göra det? Varför? Jag förstår inte!

Förra veckan var mer eller mindre kaos. Dels så sövde dem mej extra länge för att kunna sy ihop mina armar. Mådde inge vidare efteråt, men vet att det var ett måste att sy, så är tacksam för det. Annars hade jag kanske inte suttit här idag. Men det värsta var att ville dem lägga in mej sen. Men jag vägrade. Jag t o t a l - v ä g r a d e !! Vägrade att bli inlagd på den avdelningen, sa till läkaren "aldrig i livet att jag ska dit igen". Men det hjälpte inte, var tvungen att gå med på det, annars hade jag fått LPT - det sa dem.

Så läkaren ordagrant drog mej dit. Han tog tag i mej och gick dit med mej. Kändes tungt att vara tillbax på avdelningen, men jag vet att det var för mitt eget bästa. Jag vet att läkaren bryr sej, jag vet att han gör det som han tror är bäst. Kan inte säga annat än att han är bra. Sen har vi ju våra disskutioner, exempelvis förra veckan... Jag tyckte absolut inta att jag behövde bli inlagd, men vi var visst lite oense...
Men nu är jag i alla fall utskriven - skönt!

Träffade i alla fall M på avdelningen. Han jobbade, så vi kunde sitta ner och prata. Det var skönt! Tycker bra om honom!

För övrig kämpar jag dygnet runt för att undvika själskadande, försöker hålla mej hel. Sliter gärnet för det. Det sägs att det går och ta sej ur självskadebeteenden levande...

Etiketter: , , , , , , ,

1 Comments:

Blogger Isan said...

Läser ständigt din blogg. När man själv upplever det känner man sig så fruktansvärt ensam, känns skönt då att kunna se att man inte är det. Vart bor du ngn stanns? Självskadnadet tror jag själv aldrig kommer ta slut, finns ju ingen jävla hjälp som lindrar bättre än de. Pessimist, jo man brukar kalla mig det. =)
Stora kramen!

2:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Home