lördag, maj 22, 2010

91. Här igen.

Nu har jag hittat tillbaka hit igen, efter en mycket känslomässig vecka. Var kommer alla känslorna ifrån? Att så mycket kan rymmas inom en. Märkligt. Känns som jag går på en is, och vet inte om den ska hålla. Kommer jag klara mej, eller inte. Rädsla!


Blir så otroligt ledsen när man blir nekad hjälp i somatiska vården bara för att det står att man har haft psykiska problem.
Det enda som fick som "hjälp" var att läkaren frågade om jag var självmordsbenägen och tänkte ta livet av mej. Då hade jag ju inte sökt dit!!! Suck. Men fick dagen efter hjälp av en annan läkare som ansåg att det var bråttom att jag fick vård.

Känner mej så ensam.


Gråter, men inga tårar kommer.

Etiketter: , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

hej ja känner igen mig i det där att ej få vård för att man har en annan sjukdom, samma för mig.. ja sökte hjälp för min svåra huvudvärk, dr läste i journalen,, sa ska inte du inte ta kontakt med öppenvården? öö va ja har ont i huvet!! min kompis sökte också för värk dock i ryggen, vad fick hon? 200 tramadol, kan inte hon överdosera lika mycket som jag?
de e så jävla rädda!!

1:43 em  
Anonymous Cecilia said...

Hej!
har själv borderline så kan förstå vad du känner... Det är ett helvete. och de utanför som inte är insatta i sjukdomen kan omöjligt förstå våra känslor.
Kämpa på! Håller tummarna för dig

7:28 fm  
Blogger naturalmystic said...

Känner igen din kommentar "gråter, men inga tårar kommer!" eller vad det var du skrev.
Hoppas du kommer uppåt i måendet, jag själv lider av borderline.
Läs gärna min blogg om min kamp.
Mvh natrualmystic, em.

5:22 fm  

Skicka en kommentar

<< Home