lördag, april 07, 2007

15.Faller tillbaka.


Håller jag på att falla tillbaka? Det känns så. Jag ser mej själv falla i bitar, men kan inget göra. Jag vet inte vad jag ska göra.

Kunde jag så skulle jag skrika ut all ångest. Skrika mej hes. Skrika ut alla känslor. Men jag kan inte. Det går inte. Förblir tyst. Tyst och ensam.

Ingen förstår. Ingen vill eller kan förstå.
Hjälp mej någon snälla! Jag orkar snart inte mer. Jag kvävs. Jag pallar inte mer.

Orkeslös, energilös.
Slut.
Ledsen.

Snälla... Lite ljus. Snälla, hjälp.
Ångesten river mej i bitar.



Barfota-fötter mot verklighetens glödande kol.
Söndertrasad hud.
Ett skal fyllt av inre tomhet.
Ensamhet och smärta.

Depressiv och mörk.
Sanningens verklighet.
Flyktförsök lika med noll.
Meningslösa gång på gång.

Tvivlande känslor.
Dubbelt budskap.
Vart tog glädjen vägen?
Ord utan följd.

Inre kraft av att fortsätta.
Klockan tickar.
Jag står kvar.
Ensam och med smärta in i själen.

Du har din plats i hjärtat mitt.
Medelpunkt utan grader.
Saknar i oändlighet.
Ovisshet som gnager mej itu.

Händelser utan manus.
Oförutsedda skepnader.
Skuggor i natten.
Smärtsamma ensamhet.
.

Etiketter: , , , , , , , , ,