måndag, september 05, 2011

96. Håll i mej hårt


Jag känner hur jag långsamt faller mer och mer. Önskar att någon höll i min hand. Att någon höll hårt i mig och hjälpte mig att stå upp.

Vet inte hur länge till jag orkar. Gråter av sorg, frustration, ilska, ensamhet, smärta och trötthet. Knäna viker sej och jag ramlar omkull gång på gång.

Ber om hjälp, men inget finns. Inget som kan hjälpa mig, ingen kan hänvisa mig någonstans - har provat allt landstinget erbjuder. Vad är det för fel på mig?

Gråter av... gråter för...allt.

Vill stänga av mobilen, skippa internet, låsa in mig och krypa ner under täcket och gömma mig där. Orkar inte gång på gång försöka förklara varför jag mår som jag gör, när jag själv inte ens vet. Hur ska jag förklara när jag själv inte ens begriper?!

Känner mig så ensam. Ingen förstår. Det finns inget att göra. Inget annat än att kämpa på. Så länge man orkar.


Gråter mig till sömns, gråter när jag vaknar. Det gör så ont, så fruktansvärt ont.

Etiketter: , , , , , , , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej! Jag förstår hur du har det. Har själv blivit utsatt för övergrepp och har borderline. Jag hoppas livet blir lättare för dig. För mig blev det bättre när jag blev äldre. Kolla gärna in min blogg www.brokencde.blogspot.com. Kramar melissa

11:45 fm  
Anonymous Sandra said...

Vi är flera, jag var djupt nere, jag vet även att vad jag än säger just nu så kommer du inte att må bättre när man är så långt ner, det är för tomt inombords, det gör för ont och det är okej! men får du något av ett ljusare ögonblick så kan jag berätta att det finns en vändpunkt - det finns ett "friskt" stadie ur allt det här. Väntan är lång och stundvis känns det inte värt det, men jag blev till slut frisk och det var värt allt <3 Många Kramar till dig

7:40 em  
Blogger Jennae said...

Jeg har det på samme måten. Det er hjerteskjærende. Skulle ønske jeg kunne få være i fred for sykdommen og tankene, at jeg kunne få leve et liv uten å bare vente på døden. Jeg vet ikke hvorfor vi har det på denne måten. Vi må vel bare vente...holde ut.

9:24 fm  

Skicka en kommentar

<< Home