torsdag, april 19, 2012

106. Mörkret i vardagen.

En ständigt kamp. Kamp mot känslorna som smärtar. Utåt sett ser allt annorlunda ut, men inåt äter mörkret upp min lilla energi. Var finns glädjen? Jag önskar att jag kunde känna glädje inifrån. Riktig glädje.

Det känns som att mina ord är detsamma inlägg efter inlägg här på bloggen.
Men just nu känns det så... Försöker finna ljuset i det som känns tungt. Vore det bättre att lägga in sej på psyk? Nej, jag vill verkligen inte det. Jag vill inte! Men jag vill fungera.

Jag vet inte vad jag ska ta mej till! Vet inte vart jag ska vända mej ens.
Panik och frusturation som dunkar i hjärtat.

7 Comments:

Anonymous Lina Minimalen@hotmail.se said...

Hej.
Det här kommer antagligen låta helt konstigt.
Men jag har ett skolar-arbete och jag arbetar om borderline.
Vilket gör att jag kommer prata med en som har det och en psykiatriläkare.
Nu är frågan om du vill vara den personen som vi pratar om?
Såklart kommer du vara anonym om du nu vill det.
Och ja, jag vet som sagt det låter konstigt.
Min e-post står nedan och jag skulle gärna vilja ha ett svar om du vill eller inte istället för att inte svara alls.

3:37 fm  
Anonymous Anonym said...

Hjärtat! Jag förstår nog en del av vad du känner och hur du mår. Sedan jag fick min Borderline-diagnos förra veckan har jag börjat blogga helt anonymt. Inte mycket nu, men det kommer mer.
Låt oss stötta varandra!
*kram*
http://orkalevanu.blogspot.se/

3:05 em  
Anonymous Anonym said...

A

11:50 em  
Anonymous Anonym said...

Vilken va din mailadress?

3:06 em  
Anonymous Mefix said...

Lina Minimalen, vad är den exakta mailadress??
/mefix

Du kan väl maila mej: nobody_nobody@passagen.se

3:57 em  
Anonymous Anonym said...

Nyligen blivit bpd diagnoserad.....känns som man fått ett liv att leva,med verktyg som destruktivt förstör allt i ens närhet....jag ger det ett år....på att bli fri el iaf fungerande....en seperation på det...blir mycket röka bort mig nu....känner ingen annan med bpd....skriv gärna....adhd blev d med för en månad sen.
Kram......du är inte ensam
Ontheborderlinetohell.blogspot.com

12:17 fm  
Anonymous Anonym said...

Förstår hur du känner... Denna eländiga hopplöshetskänsla...

8:37 fm  

Skicka en kommentar

<< Home